fredag 15 juni 2012

Water marbling test 1 - Total fail!! :-P

Jamen alla måste vi vara nybörjare nån gång!! Eller??
Jag tänker därför visa mitt absolut första försök till watermarbling, och det gick ju ungefär som förväntat!! Jag är dock riktigt nöjd! Visst blir det fel här och där, men gud så enkelt sätt att skapa otroliga manikyrer bara man kommer underfund med hur man ska göra och doppa och torka och allt sånt där!!!

Jag behöll min bas från igår - dvs knallneonrosa!! Jag blandade en grön och en blå LA Colors Color Craze, och eftersom de inte kommer till sin rätt så tänker jag inte ens gå och läsa på flaskan... Inget fel på färgerna dock, utan det var ju ren ovana det handlar om!! Möjligtvis torkar färgerna lite för snabbt, kanske inte LA Colors är jättebra för Marbling.

Som syns på första bilden fick jag ett par luftbubblor som syns som rosa prickar efter topplacket eftersom de spruckit och visar underlacket. På bild nr 2 så ser man att det hände rätt så frekvent, så självklart måste jag öva. Jag provade också att göra 2 mycket tunnare marbles vilket syns eftersom det är mycket mer rosa (baslack) på de fingrarna.

Kontentan: Den här manikyren brydde jag mig ju inte ens om att städa upp, utan jag tog bort allt och började om med ett nytt försök. Det kommer i nästa inlägg. MEN, riktigt kul grej det här med watermarbling!!!




2 kommentarer:

  1. Hm, näe... det blev inte så bra ;-) Men du, du kan inte ha rosa bas under det där! Vit eller hudfärg blir bättre ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag veeet, men den rosa satt ju redan på!! Jag hade tänkt göra en vit/rosa grej över, men ingen av de vita eller rosa jag har hemma ville funka i vattnet! Till slut gav jag upp och bara tänkte att nu ska jag iaf testa :-P Under försök nr 2 har jag en vit skimmerbas. :-) Skapligt mycket bättre!

      Radera