onsdag 6 juni 2012

Lack och smink tar över den gamla syhörnan!

I min syhörna har jag tidigare haft absolut NOLL plats, eftersom där har stått inte bara min trogna trotjänare Pfaff Performance 2058, utan sista 2 åren också en Pfaff Coverlock 4.0. Jag har efter ett år med nästan noll lust (eller tid) att sy beslutat mig för att sälja den, och idag blev den hämtad. Därför har jag tillbringat dagen med att fixa iordning för smink och lack på bordet! 

Min sylampa är ju också perfekt manikyrlampa, så det var bara en bonus! En annan fördel är att min dator får plats här nu så jag har i realiteten också fått tillbaka min kontorsplats och ett skrivbord! En riktigt bra deal tycker jag!

Jag satte upp en tavellist som får innehålla det som används mest frekvent (Lackborttagning, vård, seche vite mm), sedan har jag tagit hinkarna och bytt ut symaskinstillbehören mot nagelfilar och liknande. På bordet står en låda med lösnagel-kit och gele-kit. Manikyrsetet hör egentligen hemma på den svarta hyllan tillsammans med en skål med diverse osorterade tippar i. 

När jag sitter i rummet så har jag till vänster om skrivbordet mina proppfulla bokhyllor, och på gavelväggen där bortom sitter mina lackhyllor som syns på den nedre bilden. Jag rev ju ner allt jag hade sorterat och insåg att jag ville ha det sorterat efter märke först och sedan färg, istället för bara färg som jag hade förut. Alla lack är INTE uppe, jag måste sätta upp minst en hylla till, och det var innan jag la de senaste beställningarna... Hmm. Jag ska börja lotta ut och sälja av lack som jag har flera för lika osv, håll utkik efter det!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar