torsdag 21 juni 2012

China Glaze Papaya Punch, toppen men ändå inte för mig.

Den här färgen var helt underbar på flaskan och aningens för orange på naglarna. Det var lixom inte en jättesnygg orange tyckte jag, lite post-it känsla men utan neonen. Formulan var jättebra, men det kunde komma lite mycket färg med på penseln. Egentligen så säger det bara att den täcker otroligt bra, för det synstes inte att det var för mycket färg på penseln när man tittade, men det märktes nr man började måla.

Färgen torkar ALDRIG!

Jag skyller det på att jag tog slut på mitt sista Seche Vite under en annan manikyr samma dag (som jag inte ens fotade, den färgen var som tjära och fick sig TIO droppar seche restore innan den ens började likna flytande) och därmed fick ta till ett vanligt topcoat utan torkfunktion. Det hade alltså säkert torkat bättre om jag hade väntat mer mellan varje lager. Till slut hade jag sabbat manikyren trots att jag var försiktig och satt med fingrarna i vädret (jag har småbarn som ibland bara måste få hjälp) så den fick åka av igen... 

Fotona är tagna på i princip nymålade naglar och därmed har jag inte heller korrigerat vissa spill som blev pga att det blev för mycket färg. Ändå en bra utvärdering av formula och färg. China Glaze Base Coar + 3 lager lack + IsaDoras Top/Base Coat på bilderna.

Jag kan inte annat än säga att det var ett riktigt bra lack! Bara inte för mig.





1 kommentar:

  1. hm men något för mig kanske ;)
    .....lägger till listan......

    SvaraRadera