söndag 10 juni 2012

IsaDora Go Green + Kleancolor Chunky Holo Clover

Så var det det där med Holofredag. Jag har aldrig ens försökt att passa in dagarna tidigare, men nu skulle jag ut på fest och hade inte bestämt lack. Jag valde klänning och gick på jakt efter matchande lack, helst något i grönt!! Jag bestämde mig tidigt för Kleancolor Chunky holo clover, och behövde ett bra baslack. Det blev till slut IsaDora Go Green.

Baslack CG Strong Adhesive, 2 lager Go Green och 2 lager Clover, toppat med Seche vite.

Tyvärr härdade lacken för sakta (jag hade bråttom är kanske ett bättre begrepp) så som ni ser på bild nr 2 så flöt lacket runt lite när det var ythärdat och blev veckigt. Det var dock inga problem att platta ut det igen, men jag hann inte märka det förrän efter jag hade tagit alla bilder. Anledning? Inte var det lackens fel iaf, utan jag var tvungen att gå i duschen - aldrig en bra idé när man är nylackad!!

Superfina lack, lättarbetade och fäster bra! Och IsaDoras Go Green är den mest underbara gröna jag någonsin sett tror jag!!





2 kommentarer:

  1. Jaha detta vill jag oxå ha ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi båda eller just IsaDoras? Fördelen med IsaDora är ju att det är ok pris i sverige. Man kan ofta hitta nån kampanj där det är 49 kr för IsaDora-lack. :-) Chunky holo köper man billigt på ebay, men det är ju billigast att köpa hela set eftersom USA har tyå "lådpriser" precis så som vi har i Sverige. "Köp den här lådan för si och så mycket, så ingår det porto för upp till 5 kg" typ...
      Ta en titt på IsaDoras nya sommarkollektion, jättemånga fina lack där i klara färger! :-)

      Radera