onsdag 6 juni 2012

Jag gav upp och pimpade lacket!!

Ja, det var ett jättefint och kanonbra lack det där ColorClub Tangerine Scream som jag lackade tidigare ikväll. Men det var inte JAG!! Jag älskar orange, så det var inte det, jag älskar skimmerlack så det var inte det... Det var lite platt, lite RAVE och DET är inte jag....

Jag letade fram ett av mina älskade Kleancolor Chunky Holo, närmare bestämt Poppy. Det är oranget och det var bara det jag gick på när jag valde. Det skiftar i grönt, men jag tycker att holoeffekten är väldigt svag i de här lacken. Trots det är de ju skitsnygga!!! Ett nytt lager baslack för fäste och sen 2 lager Chunky Holo Poppy och till sist mer Seche Vite. Jätenöjd med resultatet, men det är ju tur att jag är pigg för det är torktid som attans på så här många lacklager....

Jag fick för ett tag sedan en fråga om hur många lager lack och hur många olika lack man egentligen gör/använder och idag är svaret detta: 5 lack, fördelade på detta vis:
3 lager Depends gellack (det sitter ju kvar) CG Baslack, 3 lager CC Tagerine Scream, Seche vite, CG Baslack, 2 lager KC Poppy och sedan Seche vite igen. Det blir 9 lager lack plus de 3 lagren gele som finns under. :-P






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar