söndag 24 juni 2012

Color Club - Factory Girl, vilken besvikelse...

Color Club har en underbart babyblå färg som heter Factory Girl. Den var bara tvungen att följa med en beställning hem och sen har den fått stå och vänta på "rätt tillfälle". Idag orkade jag inte vänta längre eftersom jag var sugen på nåt ljusblått! Och det visade sig att idag - en ösregnig söndag då man inte går utanför dörren och inte umgås med nån annan än sin familj - var precis rätt tillfälle!!! *morr*

Till att börja med så är färgen så skir så man hinner få huvudvärk och träningsvärk innan man målat klart. SJU (!!!!!) lager krävdes det på höger hand och sex lager på vänster hand. (Antar att jag målar bättre med höger helt enkelt.) SJU...?? Det är ju helt sanslöst. Lackningen blir ju inte direkt snygg heller med så många lager... Klumpig och tjock... Jag har googlat och sett de som lyckats ok med 4 lager, men då hade jag fortfarande nästan tomma streaks.. Jag måste ju prova igen vid senare tillfälle, kanske lämna flaskan lite på glänt med mening... 

Färgen är rätt ok när den väl är klar, men den ser mycket mörkare ut än jag hade väntat mig. Det beror säkert på antalet lager. I dagsläget 2/5 i betyg och det är formulan som sabbar betyget totalt!!!

Vill man ha ett riktigt fint ljusblått/babyblått lack så tycker jag att man ska skaffa IsaDoras Blue Lagoon istället, ett riktigt toppenlack!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar