onsdag 6 juni 2012

ColorClub Tangerine Scream - Hata eller älska?

Så vad är nu det här? Ett knalloranget neonlack, men med skimmer i? Jag har svårt att klassa det, men i princip är det WYSIWYG från flaskan till nageln.

Formulan är kanonbra att jobba med, men jag har 3 lager och hade lugnt kunnat ha ett till!! För att undvika VNL är jag rätt säker på att det krävs fyra lager, men å andra sidan går lagren på så lätt och torkar jättebra så det är inget större problem! Lacket lägger sig precis där man vill ha det! Inget slabb, inget spill, minimalt med korrektion! Inga penseldrag syns!

Men vad tycker jag om det här egentligen? Det här kan nog vara ett sånt lack som jag lägger ut till försäljning, trots att jag egentligen gillar både färgen och formulan.. Jag bara vet inte vad jag ska ha det till. Kanske ska jag piffa det med oranget specksholo? Hmm. Det vore kanske nåt? :-) 

Gillar man den här typen av lack och den här färgen så är det här ett klart inköp tycker jag! Ett av de bästa lacken jag har provat, så jag tror mest att det handlar om att färgen inte passar alla!

Bilderna är tagna i lampljus, och den sista bilden tog jag för att visa baslacket jag använde idag. China Glaze Strong Adhesion Base Coat. Riktigt bra och snabbtorkande! Dock ville kameran använda blixten på den bilden, och sedan dog batteriet. (Min laddare är borta!!!) Så tyvärr har jag ingen bättre bild på det lacket.





BIlden här ovan tycker jag är den som visar färgen bäst. 



1 kommentar:

  1. Detta nagellack gör sig nog väldigt bra på fina välvårdade naglar

    SvaraRadera