onsdag 13 juni 2012

China Glaze Custom Kicks

Igår blev det ingen ny manikyr. Jag mådde skräp och det var inte läge helt enkelt!

Men idag var det dags, och eftersom jag försöker att variera mig både vad gäller färger och märken så blev det idag en ljusare teal från China Glaze. Den heter Custom Kicks. Den ser ut och beter sig som en kräm, men det är skimmer i den om man tittar noga. På naglarna tycker jag knappt att det syns alls... Den ser också grönare ut på naglarna än den gör i flaskan. Färgen är jättefin, påminner väldigt mycket om IsaDoras Paradise Green. De ser inte så lika ut på flaskan, men känns väldigt lika ut på nageln, även om IsaDoras nog är djupare färg.

Formulan är jättebra, täcker fint och är lättmålad. Har jag några invändningar så är det att det kommer mycket färg på penseln, så det blir tjocka lager och lätt utflyt. Lång torktid var alltså en naturlig följd, och därmed hann jag sabba en nagel av bara farten eftersom jag är ensam hemma med ungarna den här veckan.

På bilderna: Baslack China Glaze Strong Adhesion, 2 lager Custom Kicks, 1 lager Seche vite.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar