måndag 28 maj 2012

Ta i lite när ni sminkar!!!

Grönt smink. Det är det jag oftast har på mig, och det är så här jag oftast ser ut. Tyvärr är det ju JÄTTEsvårt att fota smink så att det ser bra ut. Jag gör åtminstone ett försök. Ignorera att jag ser ut som ett miffo med ögonen stängda! :-D

Många brukar fråga mig vad jag har för tips, att de känner sig så avslöjade när de har färgglatt smink. Ja nummer ett är ju att hitta den färgen som man trivs i! Trivs man inte så kommer det att synas! Sen ska man inte vara rädd för att våga! Ska ögonskugga synas och sticka ut så måste det vara lite överdrivet gjort! Det där med att lägga lite färg på ögonlocket och sen se glad ut det är rätt ute ändå tror jag! För mig framkallar det lite alienkänslor! En person kan se osminkad ut, och sen blinkar dom och då avslöjas en chockrosa eller knallblå färg... Är det kul egentligen? Jag ser framför mig en alien som blinkar med ögonen åt fel håll och avslöjar nåt onaturligt! Jag tycker att färg ska synas oavsett man blinkar eller inte! Min gröna syns rejält även med ögonen öppna, dock svårt att fota! Jag har alltid minst 2 olika nyanser, för annars ser det lite dött ut. HUR jag placerar nyanserna och gör själva sminkningen kan jag blogga separat om någon är intresserad (skicka kommentar!!). Även på fotot där jag blundar så försvinner SÅ mycket av djupet och glädjen i sminket. Vissa kameror är helt enkelt inte gjorda för att fota smink med, eller att fota sig själv för den delen, för det är ju trots allt det jag gör. Tänk den som hade en proffsfotograf som fotade med skitbra kamera och dessutom kunde ta 300 bilder på nolltid! Nej, det här är det jag har, hoppas att det uppskattas ändå! :-D

Sminket? En skitbillig LA Colors palett med många fina gröna i! 




3 kommentarer:

  1. Du är jättesnygg, Johanna. :-)

    SvaraRadera
  2. Men söta Tina!!! <3 <3 <3
    Du vet att jag älskar dig och att du är min absolut bästa vän här i världen!!!! Jag värderar dig så högt så du anar nog inte!! DU gör mig så glad!!!

    SvaraRadera
  3. Snygging ;) grönt är verkigen snyggt!!!!
    Passar dej finfint <3

    SvaraRadera