lördag 26 maj 2012

Ännu ett underbart fynd - Korallrött med rosa!

Röda lack känns så otroligt klassiskt. Det känns lite som att jag måste gå till garderoben och ta på mig en kavajdress när jag har rött nagellack på! För att komma ifrån det så brukar jag inte köra på rena röda lack, utan gärna lite rosa i, eller glitter, eller skimmer eller nånting som skiljer det från det där klassiska knallröda lacket!

Idag var det dags att testa ett riktigt fynd! Ica Maxi har en bytta med lack från "Paris Memories", vilket väl måste vara nåt riktigt "noname"-märke. Inga namn på färgerna, och jag är inte heller riktigt säker på vilka av alla siffror på flaskan som anger färgen, så jag nöjer mig med att säga att det är ett superfint, nästan mörkt korallrött lack med skimmer och riktigt tydliga rosa toner i rätt ljus. 

Formulan var inte kanonbra. Väldigt skir, och det blev väldigt lätt ojämna lager. Den var också rejält rinnig och det var ingen höjdare för mina torra nagelband som sög åt sig färgen. Jag lackade under lampljus igår kväll, och hade jag lackat i bättre ljus hade jag tagit 3 lager istället för de 2 som jag nu har på. Allt som allt ett superfint lack, och nästa gång jag lackar med det är jag bättre förberedd! :-)

Lacket var väldigt svårfotat, men här kommer ett par bilder i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar