söndag 6 maj 2012

Nätshopping är väl det bästa som finns typ??

Vid lanseringen av mitt återvunna liv i färg börjar man såklart titta i sina gamla sminkväskor, byrålådor och badrumsskåp. Det är nästan pinsamt att säga vad jag hittade där, och kan inte ens tänka mig vad jag rensade bort i senaste flytten då jag vet att mycket kastades!! Ögonskuggor som jag köpte i gymnasiet, en rouge som jag vet att jag köpte inför mitt bröllop för 12 år sedan, några ihoptorkade pennor för läppar och ögon, nåt puder och en concealer som gått ut på datum för längesen...

Det enda av någorlunda kvalitet var mina mascaror, som faktiskt är det sminket som även en kund i det beiga fängelset får använda och således är i princip nya allihop (eftersom de tar slut). Just nu är det dessa som finns i skåpet: L'Oreal Telescopic Waterproof Black, Max Factor Lash Extension Effect Washable Waterproof Black och (ett litet nödinköp som normalt inte följer med hem) IsaDoras Lash Booster Mascara BlackBrown.

Ja, resultatet av titten i låda och skåp blev att nästan inget gick att använda! På en resa jag gjorde nyligen panishoppade jag ett par mini-mixpaletter som hittills har utgjort hela min arsenal. Lite tråkigt blir det ju i längden!! Men så fick jag några tips på bra nätshopping av Linda och eftersom hon och ett par andra tjejer dessutom var sugna på att gå ihop och köpa (frakten kan bli dyr från USA) så väntar jag nu flitigt på diverse paket!!! Inlägg om inköpen kommer senare, men det rör sig om nageltippar, naglvård, nagellack, nailart, läppstift, läppglans, pennor för ögon och läppar, underlagspodukter, och paletter för ögonskugga och rouge!! Allt i riktigt härliga färger såklart!! Håll ut! Kan jag vänta så kan nog ni!

Några sidor med bra utbud och priser:
(uppdateringar gällande kvalitet, leverans osv följer vid leverans)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar