söndag 6 maj 2012

Att ta sig ur en trång mall och våga stå för vem man är...

I alltför många år har jag anpassat mig, trängt undan mina egna önskemål, för att passa in i nån sorts mall som någon där ute verkar ha bestämt att man ska trängas i för att bli allmänt accepterad i dagens samhälle. Utan att bli för privat så kan jag bara säga att det har inte varit bra för mig! Min personlighet försvann, och resultatet var att jag vaknade upp efter 15 år och inte visste vem jag var eller var min plats i universum fanns.

Under ett samtal på min KBT (kognitiv beteendeterapi) lyckades vi få fram att vissa specifika händelser, kopplat till att jag vågat ge uttryck för färg och fantasi och inte hållt mig i mitt "beiga fängelse", tydligt visade att jag var på väg tillbaka till mig själv igen! Kan det vara så enkelt? Jag försöker inte passa in för att jag är feg och inte vill sticka ut - jag har blivit feg för att jag försökt att passa in i så många år!

Hädanefter gör jag som JAG vill!! Och hakar du upp dig på det så är det ärligt talat inte mitt problem!! Jag har också märkt att många av de blickar jag får inte alls beror på avsky, utan på avund för att jag vågar! Det ger mig extra styrka! 

Här kan du följa min kamp att föra in mer färg och personlighet i vardagen!! Kanske blir du smittad du med???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar