tisdag 29 maj 2012

Chunky holo Scarlet- Julkänsla bland vårblommorna!

Idag fick gelen ryka av. Det var ett par av mina naglar som inte gick att rädda ens med gel, och därför togs den bort så att naglarna kunde kapas och filas och preppas. Inget nytt gel idag, utan jag körde ett par lager Sally Hansen Protex för trasiga naglar.

Dagens huvudlack är ännu en Chunky Holo. Jag funderar på om jag kommer välja nåt annat lack innan jag har testat alla?! :-) Idag blev det knallrött, Chunky Holo Scarlet. man kan inte annat än tänka på julen med ett så knallrött och glittrigt lack!! 

Lacket är underbart vackert och jag har bara ett enda lager på bilderna. Formulan var dock bland det värsta jag har varit med om!! Hela klumpar följde med penseln och när man drog på nageln så var det torrt redan halvvägs! Det blev rejält med lack och ändå inte jämnt, men jag antar att det var därför det täckte så pass bra på ett lager. Det här lacket kan sammanfattas med att det ser ut precis som jordgubbar, och det var precis som att måla med överkokt jordgubbssylt med jordgubbsbitar i... Förtunning måste alltså inhandlas innan lacket testas nästa gång. Men på det stora hela ett superfint lack som jag kommer att använda många gånger!!




1 kommentar:

  1. Så snygg bilden i mitten är - den där du håller flaskan. Värsta reklambilden, på ett positivt sätt. Puss och kram

    SvaraRadera