torsdag 12 juli 2012

LA Colors Color Craze Fiji Purple

En lätt besvikelse kommer det här. Färgen är jättefin (men inte är den lila..) men något skir. På sommaren tycker jag inte det gör så mycket, jag har bara 2 lager på bilderna här, hade lugnt kunnat dra på 2 till. Formulan är bra och lättmålad i övrigt, bra torktid. 

Men - lacket krymper med Seche Vite. Jag tycker det blir mer och mer vanligt förekommande nu. Eller är det bara att jag har haft lacken på mig i ett par dagar i snitt nu istället för en dag? Kan det märkas skillnad?? Kanske dags att testa Poshé och se om det ger samma resultat. Det är det övre lagret lack som krymper. Antar att det beror på att det undre redan hunnit torka. Det resulterar i att det ser ut som att man baramålat mitt på nageln med lager nr 2. Ingen höjdare faktiskt!

Lacket är iaf helt ok. Ingen höjdare, men inte heller dåligt på något vis egentligen. Bara inte ett WOW! Med Seche Vite blir åtminstone glansen i lacket helt underbar! Spegelblank och fin! :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar