söndag 19 augusti 2012

Dagen av misslyckade manikyrer...

Först ut på lördagen var Essie - Pretty Edgy. Det är ett fint grönt lack, men oj så klurigt det var att få på plats. Jätterinnig formula (det står just nu med korken av i hopp om förbättring) och penseln är så lång och smal, och såna har jag alltid svårt med! Lacket var iaf helt ok, men kanske inte riktigt min färg av grönt. (hur konstigt låter inte det??) Manikyren blev så misslyckad att den åkte av ganska omgående.

Försök 2, ett ELF-lack som varit som tjära och som jag tunnat ut i omgångar för det är så himla fint!! Nej, det var fortfarande som tjära och därför blev det nog inte ens några bilder på skiten... Det åkte av innan det torkat!

På tredje försöket föll jag tillbaka på ett säkert kort - IsaDora. Den här färgen heter Violet Vain och är en så mörkt lila att den ser svart ut på naglarna! I solsken är den dock helt underbar!!! På bilderna ser det ut som att jag har slabbat men det har jag inte. Det är resterna av det där tjäralacket som tyvärr vägrade ge med sig med lackborttagningen....

Nåja, varför ska man alltid ta den rakaste vägen till en fulländad manikyr? ;-) Jag fick iaf mitt nagellack till slut.

Här kommer bilder. Beklagar kvaliteten på bilderna såväl som felen... Min kamera börjar ge upp och kortet i kameran har definitivt gett upp. Hoppas få fatt på en ny nästa vecka...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar